Mezőgazdasági gépek és veterán járművek az Emlékparkban

A skanzenben a 20. század első felére jellemző uradalmi gépszínek mintájára épült, új kiállítóhely is létesült, amelyben megcsodálható a közel 30 darabból álló mezőgazdasági gépgyűjtemény. Az Emlékparkban már korábban látott, restaurált példányok mellett újak is bekerültek a gyűjteménybe. A hiánypótló tárlatban többek között fogatos ekekapa, fagerendelyes mankókerekes ekekapa, hengeres magtisztító (triőr), HSCS szecskavágó, kétsoros kukorica vetőgép, 15 soros vetőgép, Johnston-féle szénagyűjtő gereblye, Hofherr-Schrantz cséplőgép, Fordson F20 HP traktor és gőzlokomobil is látható.

Július 6-án, szombaton a veterán járművek is a fókuszba kerülnek. A Maros-parti Veteránjárműveket Kedvelők Sportegyesülete szervezésében 35 jármű vesz részt a találkozón. A felvonuló járművek között megtalálható lesz VW 1200 DeLuxe (1972), Volga, BMW 51/3 Steib 350 oldalkocsival (1951), DKW F8 (1941), Pannonia T1 Duna oldalkocsival, Pannonia TLF Duna oldalkocsival, Trabant 601 kombi, Marusius (épített motorkerékpár, amellyel több díjat is nyertek) vagy Csepel D 125.

Az 1923-as Ford T-Modell Touring veterán gépjármű az USA-ból Kaliforniából származik eredeti papírokkal, az előző tulajdonos családja 1929-ben vásárolta meg az első tulajdonostól. Azóta csak a szükséges javításokat végezték el rajta a működés érdekében, így megmaradt az eredeti patinás állapotában. Tulajdonosa nyugdíjas otthonba került, oda nem vihette a családi járművet, ekkor kénytelen volt eladni. Mikor megtudta, hogy az egykori Ford főmérnök, Galamb József szülővárosába, Makóra kerül a Maros-parti Veteránjárműveket Kedvelők Sportegyesületéhez, amely veterán járművekkel foglalkozik, nagy örömmel adta el és más vevő szóba sem jöhetett.