B2B és B2C területén is működő martech megoldás: marketing automatizáció

 

Tegyük rendbe a fogalmakat!

 

Amennyiben e-mail marketing automatizációban lenne szükségünk segítségre, a 7Blog online marketing ügynökség bizonyul a legjobb választásnak. 

 

Térjünk vissza a fogalmakhoz, leginkább azért fontos ezt tisztázni, mert gyakori hiba, hogy a laikusok, kezdő vállalkozók összemossák a hírlevél és a marketing automatizáció kifejezéseket. Holott egészen másról van szó: a hírlevélküldő rendszerek egy listára ugyanazt a levelet küldik ki, azonban a marketing automatizációs szoftverekben óriási potenciál rejlik. 

 

Elég összehasonlítanunk például egy óriásplakáton elhelyezett üzenetet a személyre szabott, konkrétan az érdeklődőkre formázott, az ő stílusukban megírttal, ugye, hogy hatalmas a különbség? Épp ennyire különbözőek az általuk elért eredmények is. 

 

Ezeknek a szoftvereknek a legnagyobb ereje a perszonalizációban rejlik, s ugyanakkor abban, hogy a viselkedési adatokat is képesek eltárolni, amelyek nagyon hasznos információk számunkra. 

 

Személyre szabott élmény, jobb eredmények

 

Máris hozunk egy hétköznapi példát: vajon mennyire értékes az tudás, hogy pontosan ismerjük, hogy kik azok a vevőkörünkben, akik kedvezmények nélkül is vásárolnának? Ennek tudatában kizárólag azoknak küldenénk ki kuponos akciót, akik valóban csak ily módon adnák le a rendelésüket. 

 

Ha viszont B2B-ben tevékenykedünk: egy szolgáltatásunk kapcsán épp körülnézett egy érdeklődő, aki eljutott a kontakt oldalig is, de mégis visszalépett, ez esetben a szoftver által gyűjtött adatok ismeretében tudomást szerzünk erről, “válaszként” máris küldhetünk egy személyre szabott ajánlatot, amely megerősítheti az elhatározását. 

 

Ugye, milyen pofonegyszerű? Legalábbis elméletben, a gyakorlatban azonban szükségünk lehet egy profi csapatra és egy kiváló marketing automatizációs rendszerre. 

 

Miért kötelező mindkét szektorban?

 

B2B-ben egyszerűen nincsen jobb megoldás a lead-ek visszaterelésére, mint a marketing automatizáció, főként mivel a sales ciklusok többlépcsősek, hosszabbak. 

 

Ugyanígy az e-kereskedelemben is fontos kihasználni minden előnyét, hiszen a legeredményesebb csatorna az e-mail marketing automatizáció, ugyanis rendkívüli módon növelheti a vásárlói életút értéket (LTV), méghozzá az újravásárlás ösztönzésén át. Eredményül pedig magasabb kosárértékkel, kevesebb lemorzsolódással számolhatunk, és persze több visszatérő vevővel gazdagodhatunk.

 

Láthatjuk, hogy vétek volna kihagyni ezt a remek lehetőséget, bátran kérjünk segítséget a 7Blog full-stack ügynökségtől!