Vanda után jöhet Bella

A hazai egészségügyben először foglalt szemészeti rendelésre időpontot Bella, a Pécsi Tudományegyetem és a T-Systems közös fejlesztésű mesterséges intelligencia(AI) megoldása.

A virtuális asszisztens a recepcióra érkező telefonokat kezelte, kikereste és lefoglalta a megfelelő időpontot vagy kérdés esetén a recepcióshoz irányította a hívót. Az egyszerre több hívást is fogadni képes Bellától az adminisztratív terhek jelentős csökkenését várja az intézmény.

A technológiai fejlődésnek köszönhetően a jövőben nagy hangsúlyt kap a minőségi járó beteg szakellátás és az egynapos beavatkozások fejlesztése, aminek nyomán megnövekedhet az ellátottak száma is. A Vandával szerzett tapasztalatokat is beépítették az új megoldásba. A beteg utak kialakításában és irányításában éppen ezért nyújthat nagy segítséget egy olyan fejlesztés, amely emberi beavatkozás nélkül képes az ügyintézési folyamatokat kezelni.

Erre már van példa a távközlési cégnél, ahol Vanda, a virtuális asszisztens már jó ideje szerves része az ügyfélszolgálatnak. Az itt szerzett tapasztalatokat használták fel az ugyancsak mesterséges intelligencia alapú, időpontfoglaló szolgáltatás, Bella megalkotásához.
A projektet 2019 nyarán indította el az Pécsi Tudományegyetem és a digitális szolgáltató azzal a céllal, hogy megvizsgálják, egy teljesen automatizált időpont foglalási folyamat segítségével hogyan csökkenthető a klinikai telefonos ügyfélszolgálat leterheltsége.

 

Bella, a T-Systems már a mindennapokban alkalmazott másik digitális asszisztenséhez hasonlóan, képes szóban kommunikálni a pécsi egyetem szemészeti klinikájára telefonálókkal, gyorsítva és leegyszerűsítve a telefonos időpontfoglalást. Bella a nap 24 órájában adott időpontot a betelefonálóknak. Amennyiben a beteg nem volt kellően informált, vagy nem időpontot akart foglalni, a digitális asszisztens az egyetem recepciós munkatársához kapcsolta a hívót. Minden sikeresen foglalt időpontot kérésre SMS-ben is nyugtázott a rendszer. A lefoglalt időpont előtt 2 nappal emlékeztető SMS-t kapott a páciens, erre küldött válasz üzenettel egyszerűen lehetett lemondani a foglalást. Bella révén a telemedicinát végző orvosokhoz is gyorsan eljutott a hívó, rövid idő alatt jutott ezáltal személyes találkozás nélkül szakorvosi javaslathoz és receptekhez, továbbá vizsgálati időponthoz is szükség esetén.