Új módszerek, emelkedő diáklétszám

Különleges tanévet zárt, s ilyen előtt áll Európa első cigány/roma nemzetiségi, érettségit adó intézménye.

A pécsi Gandhi Gimnázium, Kollégium és Alapfokú Művészeti Iskolája egyrészt negyed százada  kezdte meg működését, másrészt folyamatosan fejlesztik az ott folyó pedagógiai munkát, amelynek terén   egy új, ígéretes útra léptek.
 
– Habár az intézményünk az oktató-nevelő tevékenységében mindig is szem előtt tartotta, hogy a diákjai milyen szociokulturális háttérrel érkeznek ide, most tényleg nagyot léptünk előre – mondja az iskola igazgatója, Ignácz István.  – Azonban most teszt jelleggel  előkészítő évfolyamot indítunk. Itt  komplex tantárgyakat tanítunk, amelyekben  az önálló tantárgyi ismeretek egymást erősítik, alkotnak egységet. A cél a diákok együttműködési készségének fejlesztése mellett, megkönnyíti számukra az összefüggések megértését. Az ismeretanyagok egymásra épülése pedig hatékonyabbá teszi a tanulás mellett, az intézményben folyó pedagógiai munkát. Az eddig szerzett tapasztalatok azt bizonyítják, hogy a céljaink helyesek, jó az irány. Amennyiben a következő tanévben is kedvezőek lesznek az eredmények, akkor megvizsgáljuk a lehetőségét annak, hogy az előkészítő évfolyamon alkalmazott módszereket, eljárásokat 2020 őszén miként tudjuk kiterjeszteni többi évfolyamra is.
 
Szólt arról is,  nagy előrelépés, hogy az idegen  nyelv tanításában idén megteremtődött a  lehetőség  arra, hogy minél kisebb csoportokban tanulják a választott nyelvet a diákok, e mellett mód nyílt nyelvvizsgára felkészítő foglalkozások tartására és próbanyelvvizsgára is. Az IT eszközök használatát pedig most első körben számos gandhis tanár sajátította el, akik ősztől a diákokat is bevezetik ezek használatába. Az iskola már megkezdte a gépek beszerzését.
 
A Gandhinak továbbra  sem jelent problémát a beiskolázás.  Az intézményben már az előző tanévet is többen kezdték meg, mint az azt megelőzőt, s az adatok csekély mértékű, de további létszámemelkedést mutatnak  a 2019/2020-as tanévre is. Az igazgató véleménye szerint, az iskola vonzereje a cigány nyelvek és cigány népismeret oktatása jelentette különlegesség mellett sok minden másban rejlik. Ilyen  az általuk kínált számos egyéb lehetőség közül például a szociális gondoskodás, vagy épp az évenkénti nagy koncerten való, a diákok önbizalmát és önazonosság-tudatát erősítő szereplési lehetőség, a családias, légkör, és az, hogy a tehetséggondozás kiemelt helyen szerepel a pedagógiai programjukban.