Különleges tanévet zárt, s ilyen előtt áll Európa első cigány/roma nemzetiségi, érettségit adó intézménye.
A pécsi Gandhi Gimnázium, Kollégium és Alapfokú Művészeti Iskolája egyrészt negyed százada kezdte meg működését, másrészt folyamatosan fejlesztik az ott folyó pedagógiai munkát, amelynek terén egy új, ígéretes útra léptek.
– Habár az intézményünk az oktató-nevelő tevékenységében mindig is szem előtt tartotta, hogy a diákjai milyen szociokulturális háttérrel érkeznek ide, most tényleg nagyot léptünk előre – mondja az iskola igazgatója, Ignácz István. – Azonban most teszt jelleggel előkészítő évfolyamot indítunk. Itt komplex tantárgyakat tanítunk, amelyekben az önálló tantárgyi ismeretek egymást erősítik, alkotnak egységet. A cél a diákok együttműködési készségének fejlesztése mellett, megkönnyíti számukra az összefüggések megértését. Az ismeretanyagok egymásra épülése pedig hatékonyabbá teszi a tanulás mellett, az intézményben folyó pedagógiai munkát. Az eddig szerzett tapasztalatok azt bizonyítják, hogy a céljaink helyesek, jó az irány. Amennyiben a következő tanévben is kedvezőek lesznek az eredmények, akkor megvizsgáljuk a lehetőségét annak, hogy az előkészítő évfolyamon alkalmazott módszereket, eljárásokat 2020 őszén miként tudjuk kiterjeszteni többi évfolyamra is.
Szólt arról is, nagy előrelépés, hogy az idegen nyelv tanításában idén megteremtődött a lehetőség arra, hogy minél kisebb csoportokban tanulják a választott nyelvet a diákok, e mellett mód nyílt nyelvvizsgára felkészítő foglalkozások tartására és próbanyelvvizsgára is. Az IT eszközök használatát pedig most első körben számos gandhis tanár sajátította el, akik ősztől a diákokat is bevezetik ezek használatába. Az iskola már megkezdte a gépek beszerzését.
A Gandhinak továbbra sem jelent problémát a beiskolázás. Az intézményben már az előző tanévet is többen kezdték meg, mint az azt megelőzőt, s az adatok csekély mértékű, de további létszámemelkedést mutatnak a 2019/2020-as tanévre is. Az igazgató véleménye szerint, az iskola vonzereje a cigány nyelvek és cigány népismeret oktatása jelentette különlegesség mellett sok minden másban rejlik. Ilyen az általuk kínált számos egyéb lehetőség közül például a szociális gondoskodás, vagy épp az évenkénti nagy koncerten való, a diákok önbizalmát és önazonosság-tudatát erősítő szereplési lehetőség, a családias, légkör, és az, hogy a tehetséggondozás kiemelt helyen szerepel a pedagógiai programjukban.