Több mint 400 millió egyetemi képzésfejlesztésre

Lezárult a Transzformatív-dialogikus tanulás a kooperáció szolgálatában elnevezésű projekt.

A felsőoktatás bizonyos szegmenseiben még mindig az elméleti képzési irányok kifejezett túlsúlya volt a jellemző, emellett háttérbe szorult a gyakorló szakemberek részvétele az oktatásban. Kevés lehetőségük volt a hallgatóknak a gyakorlatban közvetlenül hasznosítható ismeretek és készségek elsajátítására, míg a munkáltatók a gyakorlatorientált képzési programokban résztvevő szakembereket keresik. Ezzel összhangban, és az irányadó fejlesztési programokhoz, a felsőoktatás stratégiai céljaihoz igazodva, a 2017. szeptember 1. és 2021. március 31. között, több, mint 405 milliós támogatás  felhasználásával a munka világához igazodó, a hallgatók szakmai, és az oktatók módszertani kompetenciáinak fejlesztésére dolgoztak ki képzési programokat.

A Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Közösségi és Szociális Tanulmányok Tanszék, mint fő pályázó a Debreceni Egyetem Egészségügyi Kar, Szociális Munka Tanszékével, valamint a Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar Szociális Tanulmányok és Szociológia Tanszékével konzorciumi együttműködésében valósult meg a Szociális munkás és közösségek segítésére irányuló felsőoktatási képzések innovatív, duális és gyakorlatorientált fejlesztése.
 
Az eredményesség növelésére a projektben részt vett felsőoktatási intézményekben új szolgáltatásokat fejlesztettek ki, majd működtettek, emellett kutatási eredményekre alapozott tantervi és módszertani reformokat valósítottak meg. A fejlesztések középpontjában a szociális munka duális képzésének fejlesztése állt, mely olyan eszközzé válhat a képzési rendszerben, amely a közvetlen szakmai tartalmakon felül javítja előmeneteli lehetőségeiket, szociális-vezetési képességeiket, és elősegíti szakmai önállósodásukat. A projekt megerősítette továbbá az együttműködést a képzés és a gyakorlat intézményei között, segítette a szakmai tapasztalatok megosztását, valamint a projekt keretein is túlmutató fejlesztő munkát.