Miként jelenik meg a pénz a zenében

Csupán két klikkeléssel bárki elkészítheti saját bankjegyét a Pannon Filharmonikusok kreatív ötletének köszönhetően.


A „Válassz egy képet és nyomd ki a pénzed!” figyelem felkeltő akció az online világban otthonosan mozgó fiataloknak szól, de bárkinek elérhető játéklehetőség.  A személyre szabható bankjegykészítés az örömszerzés mellett fontos üzenetet is közvetít: a kamaszoknak szóló #NoBabel előadás pénz témájú következő alkalmára hívja fel a figyelmet.  A cél, a fiatalok lássák, az együttes nemcsak a neten, de a Kodály Központ hangversenytermében is képes olyan tartalmat létrehozni, amire ők is felkapják a fejüket. Erről szól a #NoBabel sorozat, amelynek második előadására december 2-án kerül sor.


A játékpénz generátor, amit a Webstar Csoport Kft. díjmentesen fejlesztett a Pannon Filharmonikusok számára, ide kattintva érhető el. Azok, akik nemcsak kipróbálják, de a közösségi oldalakon meg is osztják a saját profiljukkal díszített bankót és a játékot, azt segítik elő, hogy a fiatalok kíváncsiságát felébresztve a kamaszoknak kedvük legyen a kijelzőktől és képernyőktől egy órára elszakadni. A zenekar garantálja, hogy a résztvevők nyitottá válnak a minőségi szórakozásra, miközben megtapasztalják, az élő zene semmihez sem fogható.


A kreatív akció tehát nemcsak az online térben igyekszik megtalálni a hangot a fiatalokkal. Ezekre a délutánokra a Kodály Központ hangversenyterme is „megfiatalodik”, a széksorok helyett babzsákok és párnák árasztják el a földszintet, hogy a 14-18 éves korosztály kényelmesen, saját stílusában fogadhassa be a rájuk szabott komolyzenei programot. Az októberben indult koncertsorozat házigazdája Bősze Ádám, aki az első előadáson meghívott vendéggel, egy buddhista tanítóval közösen a csendtől a zenéig kalauzolta az összegyűlt tiniket. Most, egy pénzügyi szakemberrel, Himer Csillával közelítik meg új nézőpontból a pénz fogalmát a zenén keresztül.