Lickl-díj másodszor

A Pannon Filharmonikusok az elmúlt évadban, a zenekar fennállásának 205. évfordulójának emlékére új díjat alapított, amelyet  egykori alapítójáról, Lickl Györgyről nevezette el.


Folytatva  a hagyományt, idén is zártkörű adventi társulati ülés  keretében  derült fény arra, kik vehetik át  2017-ben évben Lickl-díjat, amelyet három kategóriában – muzsikus, menedzsment tag és civil – ítél oda a zenekar. Az egykori alapító szellemiségét idézve, a zenekar tagjainak, és a zenekarral együtt dolgozóknak a munkájukon túlmutató szerepvállalását, együttműködési készségét ismerik e ezzel a díjjall. Létrehozásával az együttes azokra kívánja felhívni a figyelmet, akik a közös gondolkodásban és cselekvésben jeleskednek, kezdeményeznek, pro aktívak és tesznek azért, hogy a Pannon Filharmonikusoknak az alapításkor vállalt társadalmi szemlélete teljesüljön, mely szerint a zenekar tagjainak a művészetük gyakorlásával egy időben az őket körülvevő társadalommal is szoros kapcsolatban, felelős együttműködésben kell élniük.


Mindennek esszenciáját Horváth Zsolt, a Pannon Filharmonikus Zenekar  igazgatója a díjátadón a következőképpen foglalta össze, a díjazottak abban tűntek ki az elmúlt évtizedben, hogy talentumaikat, amiket kaptak,  mások számára hasznosan, és a többieket is építve kamatoztatják.


A 2017-ben  civil kategóriában a Lickl-díjat Káel Csabának, a Müpa vezérigazgatójának ítélték oda, aki a zenekar elveihez illeszkedő szemléletű művész-menedzserként a fővárosban a Pannon Filharmonikusok szakmai munkáját, kitartását és alaposságát megbecsülve támogatja az együttest.


A zenekar művészei közül Sturcz László, oboa szólamvezető vehette át a díjat, aki meghatározó szereplője volt a zenekar 2003-as megújulásának,  amelyben  elévülhetetlen érdemeket szerzett, az elmúlt évtizedben a zenekar közösségének egyik motorja volt.


A menedzsment kategóriában Lickl-díjat Graf Orsolya marketing- és kommunikációs vezető érdemelte ki, akinek meghatározó szerepe van abban, hogy a Pannon Filharmonikusok az ország közgazdasági értelemben vett kulturális brandje lett, amelynek márkaértéke a non-buisness szektorban valódi piaci értékkel  rendelkezik. Egyensúlyban tartva a zenekar minőségi tartalmait és megjelenéseit, nagymértékben hozzájárul mindennapi munkájával ahhoz, hogy a széles közönség számára érthető,kreatív kommunikációs üzenetté formálja a Pannon Filharmonikusok művészeti programját.