Hogyan lehet online átélni Pécs varázsát?

Mint az élet minden más területét, a beiskolázás menetét is radikálisan megváltoztatta a pandémia.

Pécsre és az egyetem campusaira és azok közösségeire építkező egyetemet népszerűsítő kampányt idén az online térbe kellett teljesen átültetni. Sikerességét nemcsak a felvételizők és felvettek száma, hanem az elnyert nemzetközi kommunikációs szakmai elismerés is mutatja. A 2021/22-es tanévet közel ötezer-ötszáz gólya kezdi meg szeptemberben, ami 12 százalékos növekedést jelent a korábbi évhez képest. Azonban ez még nem a végleges szám, ugyanis augusztus 8-ig jelentkezhettek a pótfelvételin meghirdetett szakok valamelyikére mindazok, akiket az első körben nem vettek fel.

 „Mindenki pécsi akar lenni!” - szól a rigmus, nem véletlenül. A várossal összefonódott Pécsi Tudományegyetem, amelynek kisugárzása, egyetemi közösségeinek jelenléte a mindennapokban magával ragad bárkit, aki Pécsre látogat. A koronavírus idén kizárólag az online térbe kényszerítette a PTE beiskolázási kampányát is.

A radikálisan megváltozott körülményekre egy pécsi kommunikációs ügynökséggel karöltve több lábon álló, applikációt, online fesztivált, interaktív drónos városnézést és közösségi médiajelenlétet magában foglaló kampánnyal reagált az egyetem.

Az Irány a PTE! applikáció egy helyre gyűjtötte a beiskolázással kapcsolatos legfontosabb híreket, információkat, eseményeket. Így a leendő hallgatók, ezen a külső, zavaró tényezőktől mentes csatornán az érdeklődési körüknek megfelelően tájékozódhattak az aktualitásokról.

Az Irány a PTE! Kultúrfeszt a hallgatói élet sokszínűségébe, a PTE-s lét nyüzsgésébe engedett betekintést. Öt napja alatt több mint 180 program során az érdeklődők akár kerekasztal beszélgetésen, koncerten vehettek részt.

 A könnyed információátadás mellett a weboldal interaktív kiadványként, látványos drón-videókkal mutatja be a campusokat, a várost és annak környékét.
 

A kampányt a PTE Kapcsolati Igazgatósága koordinálta, részt vett benne az egyetem valamennyi kara, valamint támogató ügynökségként a FERLING Kft. Ezt a sikeres együttműködést ismerte el a nemzetközi PR szövetség, az IPRA. A PTE beiskolázási kampánya is szerepel: digitális kreativitás kategóriában lett a legjobb.