Fókuszban a közönségfejlesztés

Pécs ad helyet az október 13-án  záruló három napos nemzetközi Duna-régiós kulturális konferenciának.


Az első nemzetközi projektkonferenciát a Zsolnay Örökségkezelő Nonprofit Kft. a Baden-Württenbergi Tudományos, Kutatási és Művészeti Minisztériummal együttműködésben rendezi meg. A rendezvényre Európa   szinte minden országából érkeztek előadók, akik a kulturális és a tudomány élet jeles képviselői.


Az Európai Uniós INTERREG Duna Transznacionális program keretében és  támogatásával  rendez  nemzetközi konferenciát rendez a Zsolnay Örökségkezelő a Duna-menti országok részvételével. A tanácskozáson egyebek mellett a részt vevők megvitatják, hogy a 21. században miképp lehet hatékonyan, innovatív módszerekkel megnyerni a közönséget a kulturális projektek és rendezvények számára. Hogyan lesz a passzív nézőből aktív résztvevő? Mi a kulcsa a fiatalok megszólításának? Mitől válik egy kulturális intézmény kreatív hellyé?


A konferencia a Dunai Kulturális Plaform – a 21. század kreatív helyszínei  (CultPlatForm_21)  elnevezésű INTERREG projekt része, amelynek keretében  hat  ország kilenc partnerintézménye  - a pécsi konferencia házigazdája, a Zsolnay Örökségkezelő Nonprofit Kft. is tagja  -  két és fél éven keresztül működik együtt a Duna-térség rejtett kulturális örökségének feltérképezésében.


A 1,7 millió eurós összköltségvetéssel működő projekt ez év elején indult. Baranya székhelye  az első ilyen széles körben megrendezett nemzetközi találkozó. A következő két évben Linzben és Regensburgban  tartanak újabbakat, a tervek szerint  az alapvetéseket a pécsi konferencián fogalmazzák meg.


A pécsi konferencia, aminek a Kodály Központ ad helyet, célul  tűzte ki maga elé, hogy a Duna-térség kulturális és turisztikai helyszínei egy valamennyire közös  program mentén nagyközönség számára sokkal hatékonyabban kínálják az általuk nyújtott lehetőségeket. Többek között arra keresnek megoldást,  hogy miként lehetne az ősi, ókori kulturális kincseket az eddigieknél vonzóbbá, érdekesebbé tenni. E mellett számos  konkrét példát is felvonultatnak a  közönségfejlesztés területén, amelybe  egyebek mellett beletartozik az oktatás, a programszervezés és a marketing is

 

Az Európai Unió  fontosnak tartja, hogy  a kulturális javak minél szélesebb rétegekhez jussanak el.  Az ezeket az értékeket  közvetítő munkában művészektől tudósokon át ügynökségekig és intézményekig minél többen  kell bevonni  ahhoz, hogy  valós eredmények szülessenek.