Pécs ad helyet az október 13-án záruló három napos nemzetközi Duna-régiós kulturális konferenciának.
Az első nemzetközi projektkonferenciát a Zsolnay Örökségkezelő Nonprofit Kft. a Baden-Württenbergi Tudományos, Kutatási és Művészeti Minisztériummal együttműködésben rendezi meg. A rendezvényre Európa szinte minden országából érkeztek előadók, akik a kulturális és a tudomány élet jeles képviselői.
Az Európai Uniós INTERREG Duna Transznacionális program keretében és támogatásával rendez nemzetközi konferenciát rendez a Zsolnay Örökségkezelő a Duna-menti országok részvételével. A tanácskozáson egyebek mellett a részt vevők megvitatják, hogy a 21. században miképp lehet hatékonyan, innovatív módszerekkel megnyerni a közönséget a kulturális projektek és rendezvények számára. Hogyan lesz a passzív nézőből aktív résztvevő? Mi a kulcsa a fiatalok megszólításának? Mitől válik egy kulturális intézmény kreatív hellyé?
A konferencia a Dunai Kulturális Plaform – a 21. század kreatív helyszínei (CultPlatForm_21) elnevezésű INTERREG projekt része, amelynek keretében hat ország kilenc partnerintézménye - a pécsi konferencia házigazdája, a Zsolnay Örökségkezelő Nonprofit Kft. is tagja - két és fél éven keresztül működik együtt a Duna-térség rejtett kulturális örökségének feltérképezésében.
A 1,7 millió eurós összköltségvetéssel működő projekt ez év elején indult. Baranya székhelye az első ilyen széles körben megrendezett nemzetközi találkozó. A következő két évben Linzben és Regensburgban tartanak újabbakat, a tervek szerint az alapvetéseket a pécsi konferencián fogalmazzák meg.
A pécsi konferencia, aminek a Kodály Központ ad helyet, célul tűzte ki maga elé, hogy a Duna-térség kulturális és turisztikai helyszínei egy valamennyire közös program mentén nagyközönség számára sokkal hatékonyabban kínálják az általuk nyújtott lehetőségeket. Többek között arra keresnek megoldást, hogy miként lehetne az ősi, ókori kulturális kincseket az eddigieknél vonzóbbá, érdekesebbé tenni. E mellett számos konkrét példát is felvonultatnak a közönségfejlesztés területén, amelybe egyebek mellett beletartozik az oktatás, a programszervezés és a marketing is
Az Európai Unió fontosnak tartja, hogy a kulturális javak minél szélesebb rétegekhez jussanak el. Az ezeket az értékeket közvetítő munkában művészektől tudósokon át ügynökségekig és intézményekig minél többen kell bevonni ahhoz, hogy valós eredmények szülessenek.