A Villányi REDy új évjárata már a boltok polcain

Öt évvel ezelőtt a Villányi Borvidék termelői a piaci trendekhez igazodva megalkották a borvidék „Y” generációs közösségi borát.

A REDy, nem csak könnyed és vidám, de gyümölcsös, fiatalos, bulis, kedves, pimasz, vagány és izgalmas egyben. Nem akar több lenni, mint ami, de kevesebb sem. Pont olyan, mint a készítői, a fiatal és örökifjú villányi borászok. Míg a másik borvidéki márka, a Villányi Franc a borban komolyabb elmélyülést kereső fogyasztókat célozza, ez a bor a laza beszélgetések, bulik társa, egy kiváló választás a mindennapokra.

A „Villány vidám arcát” felvillantó REDy egy portugieser alapú házasítás, amelyben megjelenhetnek még a blauburger, zweigelt, kékfrankos, kadarka és más Villányban honos fajták. Az alkotók elképzelése szerint illatában elsődlegesek a piros- és feketebogyós gyümölcsök, amelyet enyhe hordóhasználatra utaló fűszeres aromák egészíthetnek ki. Kortyban a lendületes, gyümölcsös, primer ízek dominálnak.

Az új évjárattal legelőször a Portugieser du Monde nemzetközi borversenyhez kapcsolódó  kóstolófesztiválon találkozhattak az érdeklődők. A portugieser alapú házasításokkal készülő REDy-vel idén a Bock Pince, Csányi Pincészet, Gere Tamás és Zsolt Pincészete, Maczkó Róbert Pincészete, Mokos Pincészet, Ősi Gábor Pincészete, valamint a Vinatus Pince jelent meg a piacon. (fotó: Kiss Gadget Zoltán)