A ma helyett a holnapután legyen a cél

A legújabb trendek,  a legjobb gyakorlatok, valamint  a minőségi kapcsolatok építésének lehetőségei kerültek terítékre a Pécsett megrendezett a Big Marketing Day– II. Dél-Dunántúli Online Marketing Konferencián.


A konferencia szervezői az előadások témáit is úgy válogatták össze, hogy olyan tudást és tippeket adjanak a résztvevőknek, amelyekkel eredményesebbé tehetik  vállalkozásaikat. Az online jelenlét mára már a vidéki kisvárosokban is elengedhetetlenné vált, ugyanakkor megállapítható, hogy noha a legjelentősebb üzleti problémák megoldásában hatékony segítséget nyújthatnak a különböző közösségi felületek és online marketing eszközök, azokat valóban kevés cég használja tudatosan és célorientáltan.

Mint Erős Gábor, a Big Marketing Day főszervezője, az RG Stúdió Kft. online marketing stratégája elmondta,  a konferencia ötlete tőle származik, a cél a pécsi, baranyai cégek  egyfajta szemléletváltásának elősegítése, hogy ne a ma, hanem a holnapután  határozza meg mindennapjaikat. A holtponton szeretnénk átbillenteni őket,  s ráébreszteni a cégvezetőket arra, hogy az online a márkaépítés fontos helyszíne. Kitért arra is, a cégük tizennyolc éve van a piacon,  mára az ügyfeleik 90 százaléka budapesti, pedig a megyében sok olyan vállalkozás működik, amelyek megértek arra, hogy az országossá terjesszék ki tevékenységüket.


Szólt arról is,  az elmúlt időszakban számos előadást tartott ebben a témakörben, egyre több pozitív visszajelzést kap. Minden egyes alkalommal arra hívta fel a résztvevők figyelmét,  hogy ők csak az ötlet megvalósításához tudnak módszereket ajánlani. Az első legfontosabb lépés azonban a sikerhez vezető úton, hogy képesek legyenek megfogalmazni mire van szükségük ehhez, csak ennek ismeretében tudjanak kérdezni. Ismerjék a mozgásterüket, s  legyen a cégnél egy belső ember, akinek az elsődleges feladata a márkaépítés.  A cég vezetőkkel folytatott beszélgetések pedig segítenek abban, hogy szembesüljenek a hiányosságaikkal. Az ötlet megvalósításához ugyanis,  csak ezek ismeretében tudnak  módszereket ajánlani.


A konferencián szó volt, a személyes kapcsolatok fontosságáról a digitális világban, valamint arról miként alkalmazzuk a leghatékonyabban a különböző hirdetési  lehetőségeket, hogy a vállalkozásoknak a Facebookon vagy a Google Ads segítségével,  vagy esetleg mindkettőt igénybe véve érdemes-e hirdetniük. A résztvevők „pörgős utazást” tehettek a Social Media világában,  betekintést kaptak arról, mit jelent az üzleti élet online marketing nélkül, s hogy egyénileg miként kell alkalmazkodniuk az online világhoz.