Jó tanácsok a márkaépítéshez

 

1.Tudd, ki a célközönséged!

 

Az egyik leggyakoribb hiba, amit a kezdő vállalkozók elkövetnek, hogy mindenkihez akarnak szólni, azt gondolják, az ő termékük, szolgáltatásuk bárki számára hasznos. Pedig ez nincs így!

 

Érdemes jól behatárolni, kik azok az emberek, akik a vásárlóinkká válhatnak, ők lesznek a célközönségünk. Például: harmincas nők, akik gyakran sportolnak vagy vezető beosztású férfiak.

 

Minél jobban leszűkíted a kört, annál nagyobb esélyed van a vevőszerzésre!

 

2.Legyen küldetésed, és ezt kommunikáld is!

 

Mindig legyen megfogalmazva a márkád célja, azaz legyen egy missziód! Mi célból született meg? Kiknek és hogyan akarsz segíteni vele? Milyen értékeket ad át a márkád, hogyan javítja meg az emberek életét?

 

Válaszolj ezekre a kérdésekre és írd is le! Ezt követően tedd elérhetővé küldetésed a honlapodon, de más módon is kommunikálhatod a célközönségednek.

 

Nagyon jó ötlet például, ha eseményeket, rendezvényeket szervezel a márkád köré. Az emberek szeretnek találkozni egymással és érdekes dolgokkal megismerkedni. Egy online elvégezhető rendezvényszervező tanfolyam kiváló alapokat nyújthat, a MOE Rendezvényakadémia folyamatosan indít ilyen képzéseket! Tapasztalt szakemberek oktatnak itt, akiktől nagyszerű tippeket is kaphatsz márkád népszerűsítéséhez.

 

3.Figyeld versenytársaidat!

 

Sokszor nem elég jónak lenni, a legjobbnak kell lenned! Ehhez pedig a versenytársak folyamatos figyelése elengedhetetlen. Nézd meg, ők milyen csatornákon kommunikálnak a vásárlóikkal, milyen újdonságokkal rukkolnak elő, vagy éppen mit csinálnak rosszul!

 

Vegyél figyelembe mindent, amikor márkanevet választasz: fejezze ki küldetésed, de különüljön is el a konkurenciájétól! Egy jól megjegyezhető, könnyen kimondható márkanévre lesz szükséged, amelyikről nem a versenytársaid jutnak eszébe célközönségednek!

 

4.Légy tisztában márkád előnyeivel!

 

Mielőtt elkezdenéd reklámozni a termékedet vagy a szolgáltatásodat, gondolkozz el, milyen előnyeit tudod felsorolni a márkádnak! Mitől jobb ez, mint a többi? Miben lesz az emberek segítségére?

 

Minden apróság fontos lehet, jegyezd fel a gondolataidat bátran! Később ezekből a mondatokból egy ütős címsor vagy egy hangzatos szlogen is létrejöhet!

 

5.Alkosd meg a tökéletes logót!

 

A logó, a honlap színe, a betűtípusok formája is mind-mind a marketingkommunikáció eszköze. A márkaépítés során ezekre is nagy figyelmet kell fordítani, hiszen ezek valójában a cégedet jelképezik.

 

Érdemes szakemberrel megterveztetni a logót, felkérni egy ügynökséget a kivitelezésre. Gondolj arra, hogy ezt később mindenhol használnod kell: a közösségi médiában éppúgy, mint a weboldaladon vagy a levélpapírokon, csomagoláson. Legyél te a legjobb itt is!