Így lesz egy terméknek luxus kinézete

A luxusnak álcázott, akár úgy is árazott termékek azonban nem mindig tükrözik a valóságot. Sokszor a letisztult, drágának tűnő holmik megtévesztőek, ugyanis minőségben nem nyújtanak többet megfizethetőbb társaiknál.

 

A címkenyomtatás, szövegezés és csomagolás nagy hangsúlyt kap. Számos jelentéktelennek tűnő részlet növelheti a luxus érzetét. Ha a minőség silány, akkor is a termék tálalása egyfajta placebohatást ér el.

 

Mitől fog luxusnak tűnni?

 

Vannak bevált módszerek, amiktől sokkal drágábbnak tűnhet egy termék, mint amilyen minőséget képvisel. Sokszor persze inkább a márkát fizeti meg az ember, de el kell jutni odáig, méghozzá a luxusérzet megteremtésével.

 

Az első, ami meg fog tetszeni a vevőnek, a márkanév. A legtöbb minőséget sugalló, elképesztően drága termék egy szépen csengő név alatt fut. Fontos, hogy megjegyezhető legyen. Ha nem csak a hazai piacot kivánja esetleg a cég megcélozni, akkor előny, ha külföldi hangzása van.

 

A csomagolás a másik fontos tényező, ahol kétféle úton lehet elindulni. Az egyik, amikor az extravagáns design helyeződik előtérbe, feltűnő színekkel. Nem szabad azonban itt sem túlságosan díszíteni. Érdemes a színekre koncentrálni, de minden mást úgymond tisztán meghagyni. 

 

A másik út, hogy az egész csomagolás letisztult marad. Általában átlátszó etikett címkét használnak ilyenkor, mintha rá lenne nyomtatva például az üvegre a szöveg. A kalligráfiát kihasználva, egyszerű vonalvezetéssel ráírják a márkanevet. Az ilyen letisztult csomagolásokról első pillantásra is lerí, hogy luxustermékről van szó.

 

Egy idegen nyelv használata szintén növelheti a minőség érzését. Az olasz és francia nyelvekre szoktak leginkább úgy tekinteni, hogy biztosan luxust képviselnek, ha egy termék ilyen nevet visel. Hazánkban még az angol nyelv használata is színvonalat sugallhat.

 

A placebohatás

 

A valódi luxustermékek esetében nemcsak a körítés, hanem a tartalom is minőségi. A cégek viszont profitorientáltak, ezért a kevésbé értékes termékeiket megpróbálják luxusba bújtatni. A vásárlókat nem is nehéz megtéveszteni. 

 

Előszeretettel megveszik az esztétikus és drága terméket, hiába silány a tartalma. Egyfajta placebohatás jön létre, hiszen meggyőződésük, hogy a termék megérte az árát.

 

Ez a marketing!

 

Valóban nem szép dolog luxusköntösbe bújtatni a közel sem minőségi terméket, de ez is a marketing része. A kezdet a legnehezebb, ugyanis játszani kell majd az árazással, hiszen nem lehet azonnal csillagászati összegért adni valamit.

 

Legyen szó átlátszó, vagy gyakorlatilag bármilyen termékcímkéről, a cimke-gyarto.hu a tervezési folyamatokban is segítséget nyújt. A gyártást kifogástalanul levezénylik, és nem kell majd azon idegeskedni, hogy a csomagolás legfontosabb része nem felel meg az elképzeléseknek.