Hol hirdessük meg az állást?
Nagyon fontos része a toborzásnak, hogy a megfelelő helyen hirdessük meg az állást, amire keressük a legújabb munkatársainkat. Ha egy adott telephelyre, egy adott városba keresünk munkatársakat, akkor érdemes olyan helyen meghirdetni, ahol keresni fogják az adott területen fellelhető lehetőségeket.
Ha például Kecskeméten és környékén keresünk munkavállalókat, a legjobb, ha egyből a Kecskemétállást cálozzuk a https://kecskemetallas.hu/munkaado linken. Már a nevük miatt is szinte biztos, hogy őket fogják először megtalálni a helyi álláskeresők.
Kiválóan SEO-zható a név, és garantáltan a keresések találati listájának tetején szerepel majd. Ha emellett még a marketinget is kiválóan kezelik, akkor az csak hab a tortán, és tovább erősíti azt, hogy ők a legjobb választás a környéken.
Az álláshirdetés feladása nem elég, használjuk ki a technika adta lehetőségeket!
Ha biztosra akarunk menni, akkor szükségünk lesz a megfelelő weboldalon kívül további támogatásra is. Ilyen lehet az, hogy például szakértőkkel íratjuk meg az álláshirdetést, akik tudják pontosan mit kell beleírni ahhoz, hogy valóban vonzó legyen az adott pozíció.
De emellett használhatjuk a különböző hirdetési megoldásokat is. Az állásportáloknál van lehetőség a kiemelésre, így rögtön szem elé fog kerülni az ajánlatunk, ami így több megfelelő jelölthöz fog eljutni. De a hírlevelekbe való bekerülés is lehet jó eszköz. A Facebook és a Google hirdetések segítségével is nagyon jól targetálható célközönségnek tudjuk bemutatni, hogy épp őket keressük az adott állásra.
De nem csak az fontos, hogy eljuttassuk a jelöltekhez az információt, arra is figyelnünk kell, hogy megszűrjük a jelentkezőket. Ehhez használhatjuk a videós álláspályázatokat. Ennek a lényege, hogy előre rögzített kérdésekre kell a jelentkezőknek videós formában válaszolniuk.
Ez egy jó lehetőség arra, hogy olyan információkat megtudjuk, amik egy írásban beadott önéletrajzból nem derülnének ki. Ez jelentősen le tudja csökkenteni a kiválasztási folyamat hosszát és a feleslegesen rászánt időt. Hatékonyabbá válik általa a kiválasztás.
Nem mindegy, mit lát belőlünk egy munkavállaló!
Végül érdemes beszélni arról is, hogy mit lát belőlünk egy munkavállaló. Ez egy nagyon összetett terület, de most csak röviden tekintjük át.
Egy modern álláspályázat elvezethet egy saját landing oldalra, ahol üzleti partnereinket és saját munkavállalóinkat bevonva adhatunk összképet magunkról a jelentkezők számára. Ezt marketing szempontból megközelítve egy kiváló információs oldalt kapunk, ami meggyőz bárkit arról, hogy érdemes nálunk dolgozni.