Mi a meta title és a meta description?
Mind a két fogalom egy olyan meta tag, ami szerves eleme az oldaladnak. Segítségükkel információt nyújtasz a keresőmotoroknak és a látogatóknak, hogy pontosan mivel is foglalkozik az oldalad. Nagyon nagy szerepe van mindkettőnek abban, hogy a felhasználók figyelmét egyértelműen a honlapodra irányítsa! A címek jelennek meg elsőre a felhasználóknak, majd a leírások fogják egyértelműsíteni számukra, mivel is találkoznak a weboldaladon.
Ha a közösségi oldalon osztod meg a linket, melyen megtaláltad amit kerestél, akkor is a meta title és a meta description jelenik meg.
Milyen hibákat követhetünk el?
A szöveges tartalom feltöltésekor figyeljünk arra, hogy a leírást is pontosan, az oldalunkkal kapcsolatos kérdéskörrel foglalkozva adjuk meg, csakúgy, mint az oldal címét! A Google ugyan megoldja a rövid leírást és a címet is, de nem fogunk azzal jól járni.
Fontos észben tartani!
A laikus felhasználó nem az URL címét fogja megnézni első körben, sokkal inkább a beszédes és témába vágó címeket és leírásokat. Figyelj oda a címre, hogy az a kulcsszóval összefüggő kapcsolatot alkosson! Ugyanígy a leírásban érdemes szerepeltetni a kulcsszót is! Ha ezt elmulasztod, súlyos hibát követsz el a linképítés során!
Mit érdemes észben tartani a meta title-lel kapcsolatban?
-Számít a karakterszám, vagyis az a jó, ha minél rövidebb, tömörebb a cím! Nem érdemes bő lére ereszteni, ugyanis maximum 70 karaktert (szóközökkel együtt!) tud mutatni a Google. Ha többet írtál, azt veheted úgy, hogy nem is létezik a felhasználóknak.
-A weboldalad kódjában és a keresőkben megjelenő meta title eltérhet az oldaladon használt tényleges főcímtől.
-A kulcsszavakat a title elejére érdemes rakni, ha két kulcsszóval dolgozol, akkor a második cím végére berakható a második kulcsszó.
-Ne halmozzuk a kulcsszavakat a meta title-ben sem!
-Olyan címet válassz, ami releváns az oldaladdal, és figyelemfelkeltő.
Miért fontos a meta description helyes használata?
Ha jól használod a meta descriptiont, akkor sincs semmilyen szerepe abban, hogy jó helyezést érj el a találati listákon. Viszont javíthatod az átkattintási arányod, hiszen a jó cím alá felkerülő, témába vágó, izgalmas leírás felkeltheti a felhasználók figyelmét.
Mire érdemes odafigyelni, ha meta descriptiont használsz?
-A kulcsszavak helyes használatára (a Google kiemeli a leírásban a kulcsszót)
-160 karaktert jelenít meg a Google, tehát minimum 140-160 karakter hosszú legyen a leírás
-Tartalmazzon egyfajta call-to-action (CTA-t), vagyis cselekvésre biztasson
-Az érdekes leírás és kulcsszó együttes használata pedig bizalmat kelt az olvasóban
-Ne használj idézőjeleket
-Használj számokat
(x)