Túlzás...?; Lekerülnek a polcokról a Johnson & Johnson bőrfehérítő termékei

A döntés mögött a George Flloyd halála kapcsán elindult tüntetések és a Black Lives Matter mozgalom vannak, ami kapcsán világszerte változtatnak a cégek az eddigi gyakorlatokon: nemrég például a Mars Food jelentette be, hogy megváltoztatják a fekete farmert ábrázoló Unce Ben’s csomagolását és nevét.

 

A J&J az Amerikai Egyesült Államok mellett Ázsiában és Közel-Keleten is forgalmazott olyan termékeket, amelyek bőrfehérítő hatásúak. „Az elmúlt hetekben kialakult párbeszéd világított rá arra, hogy néhány Neutrogena és Clean & Clear termékünk azt sugallhatja, hogy a fehér, vagy fehérebb jobb, mint valaki saját, egyéni bőrszíne. De ez sosem állt szándékunkban – az egészséges bőr a gyönyörű bőr” – írta a cég a közleményében.

 

A Clean & Clear termékvonalát főleg Indiában értékesítették, Ázsiában pedig egy olyan reklám is készült a sötét foltokat halványító Neutrogena termékekhez, amiben azt írják le, hogy még tökéletesebben fehérítenek.