Több százezer adatot loptak el az angol légitársaságtól

A BA beszámolója szerint a vállalat online foglalási rendszerét ért támadás augusztus 21-én, közép-európai idő szerint 23.58 órától szeptember 5-én 22.45-ig – vagyis több mint két hétig – tartott.

 

A British Airways, amely tavaly 45 millió utast szállított, csütörtök éjjel megkezdte az összes érintett utas értesítését. Hangsúlyozta, hogy a hackertámadás csak azokat érintette, akik a megadott két időpont között használták a légitársaság online foglalási rendszerét számítógépükön vagy a BA mobiltelefonos foglalási alkalmazásán keresztül.

 

A vállalat szerint a hackerek az utasok útlevéladataihoz és a lefoglalt utazások részleteihez nem fértek hozzá. A British Airways közölte, hogy az érintett utasokkal közvetlenül veszi fel a kapcsolatot, és azt javasolja nekik, hogy lépjenek érintkezésbe bankjukkal vagy hitelkártya-kibocsátójukkal.

 

A BA hangsúlyozta, hogy mindenki, aki a támadás miatt anyagi kárt szenved, teljes kártérítésben részesül, és a British Airways kifizeti ügyfelei banki adósminőség-vizsgálati költségeit is. A légitársaság közölte azt is, hogy minden utasa, akinek érvényes foglalása van, a történtektől függetlenül gond nélkül be tud jelentkezni járatára.