Szinte ingyen dolgoztak Németh Szilárdnak, ezért került „csak” 40 millióba

A lap főként arról hírhedt, hogy a Fidesz rengeteg alkalommal szerepel benne, Németh Szilárd volt polgármester és Fidesz-alelnök – akit a jelenleg függetlenként politizáló Szabó Szabolcs megvert az április 8-i parlamenti választásokon – gasztropápaként mutatkozott be a hasábjain, derül ki abból a közérdekű adatigénylésből, amelyet Bogád Zoltán volt újságíró nyújtott be az Átlátszón keresztül.

 

A válasz szerint a lap 8 munkatársa: öt újságíró és három fotós pedig havi átlag 28 ezer forintért – egy év alatt összesen 2 663 531 forintért – dolgozott a cikkeken. A 40 731 672  forint a nyomdai előkészítés, a nyomdai munkálatok, grafika, tördelés, korrektúra, terjesztés költségeit foglalja magában.

 

A csepeli önkormányzat egyébként nem is csinál titkot abból, hogy fideszes pártlapként működik. Bogád Zoltán kérdésére, hogy hajlandóak lennének-e esetleg megjelentetni az ellenzék öt pontját, ezt a mindent elsöprő választ gyöngyözte ki magából:

 

„Olyan jellegű hirdetések nem jelenhetnek meg a lapban, amelyekkel az olvasókat igyekeznek rászedni, átverni. Nem jelenhet meg piramisjáték, ál-orvosi eszköz bemutatós hirdetés és politikai átverés sem. A túlóráról szóló törvény például minden tekintetben megfelel az Európai Unió jogrendszerének. A tagállamok nagy része a magyarnál is több túlóra-lehetőséget engedélyez a munkavállalók részére. Sem Magyarországon, sem az Európai Unióban nincs rabszolgaság és rabszolgatörvény. Az ellenzéki öt pont olyan szinten sérti a valóságot, hogy a Csepeli Hírmondó jogilag is perelhető lenne a megjelentetése esetén.”