Orbán dekázós liblingje a fiatalok fesztiválján fenyegette meg a fiatalok felületi médiáját

A miniszter által említett problémák közül valóban fennáll, hogy adóoptimalizálási manővereket végeznek, a Facebooknak például magyarországi leányvállalata sincs; nem hozzák nyilvánosságra, hogy pontosan milyen algoritmusok alapján teszik a tartalmakat a felhasználók elé; nem hozzák nyilvánosságra, pontosan milyen elvek mentén szűrik az esetlegesen jogszabálysértő (például pedofil vagy gyűlöletkeltő) tartalmakat.

 

Varga Judit mindezt populista, sőt összeesküvés-elméletekből ismerős kifejezésekkel körítette, többször elhangzott például a “cenzúra” szó, “politikai és társadalmi aktorkodással” vádolta meg a techmultikat, továbbá a “világképük” felhasználókra való “ráerőltetésével”.

 

Mindez, lássuk be, több mint mulatságos a hazai sajtóviszonyokat tekintve, kezdve például az összkormányzati sajtóholding KESMA szó és apelláta nélküli bevezetésével, amiről sem anyagi, sem koncepcionális magyarázattal nem szolgált a kormány – holott az adófizetők pénzéből zsonglőrködte össze a kézivezérelt agitprop médiát.

 

De akkor még Varga miniszter asszony még a 31 rüsztnyi focidekázós videójának elkészítésével volt elfoglalva, amit nem mellesleg jelen boszorkányhadjáratának egyik célpontjára, egy globális multicég videósplatform MAGÁN vállalkozására tölthetett fel.