Nem fonódó, hanem torlódó a budai villamoshálózat

Január elsején este, a létező legkisebb utasforgalom mellett sem volt képes a BKK a budai fonódó villamoshálózaton egyenletesen közlekedtetni a szerelvényeket. A BKK január 28-án érkezett válaszában szó szerint ez áll.

 

„Január 1-jén az esti időszakban a kérdésben szereplő vonalakon nem regisztráltunk forgalmi zavart, rendkívüli eseményt, a budai fonódó villamosjáratok közlekedése nem omlott össze” - a BKK.

 

A budai fonódónak nevezett villamoshálózaton általában két – két járat közlekedik párhuzamosan, egymást felváltó menetrend szerint. Ennek az a lényege, hogy minél több irányban átszállásmentes utazást biztosítsanak, de akik csak kisebb távolságra utaznak, azoknak is elfogadható sűrűségű legyen a járatok követése. Mivel jó néhányszor tapasztaltuk, hogy a kisforgalmú időszakokban is teljesen rendszertelen a villamosok közlekedése, sőt január elsején este kifejezetten alacsony volt az utasigény, mégis szinte egymást tolták a szerelvények, utána meg az egyes vonalszakaszokon 15-20 percig nem jött semmi - rákérdeztünk a menetrendet felügyelő BKK-ra.

 

A hűvösvölgyi szakaszon az 56A után 4-5 perccel érkezett a 61-es villamos, miközben a menetrend szerint ebben az időszakban a két viszonylatnak: 20-20 percenként, felváltva kellene járnia, tehát együttesen tíz percenként. A Moszkva téren a 61-es jelzésű szerelvény kis álldogálás után éppen egy 17-es villamos elé kanyarodott be, ezzel az Alkotás utca és Villányi út vonalszakaszon megint két szerelvény ment lámpaváltás távolságra, teljesen felborítva az erre a szakaszra meghatározott szintén 10-10 perces követést. Ezt a trendet tetézte a Móricz Zsigmond körtérnél a beérkező 61-es villamos után sorban beálló 41-es, 17-es és 47-es villamosok, amelyek szinte egyszerre értek oda, hogy aztán a két budai fonódó hálózaton közlekedő villamos a pesti oldalról átérkező 47-essel együtt folytassák az utat.

 

Valószínűleg azért kellett a BKK válaszára ilyen hosszú időt várni, hogy már senki ne emlékezzen a történtekre.

 

A fenti összetorlódásos eset egyáltalán nem egyedi, de a már említett január elsejei igen kis közúti és utasforgalom mellett így meg tudja borítani a BKK a menetrendet, akkor arra érdemes lenne jobban odafigyelni.

 

Viszont itt lenne az ideje annak is, hogy a főváros új vezetése az újságírók kérdéseire jobb, pontosabb és gyorsabb válaszadásra ösztökélje a saját cégeit.

 

Kertész Z István/kép: Pigniczky András