Műanyagmentes és szerelemszabadság – már csak két nap és kezdődik a 2019-es Sziget Fesztivál

„2018-ban 10 milliárdot is meghaladta a Sziget Fesztivál költségvetése, a cég pedig - az összes többi fesztivállal együtt - sikeres évet zárt, közel 1,5 milliárdos adózott eredménnyel. Idén ismét jelentősen növeltük a fesztivál költségvetését, elsősorban a fellépők terén, de a kivitelezés minőségét is javítani szeretnénk” - közölte a világhírű fesztivál 27. sajtótájékoztatóján Kádár Tamás, a fesztivál főszervezője.

 

„Több szempontból is kimagasló az idei Sziget Nagyszínpadának felhozatala” – mondta Kádár. „Egyrészt a tavalyihoz képest félmilliárd forinttal megnöveltük a fő fellépőkre szánt összeget, ennek köszönhetően a hét fesztiválnapra kilenc kiemelt, headliner kategóriás előadót/zenekart sikerült elhoznunk, akik közül három fellépő díja is meghaladja az eddigi csúcstartóét” – részletezte a főszervező.

 

Idén tehát két napon is előfordul majd, hogy a headliner-ek előtt is headliner játszik, mint pl. az utolsó napon a Foo Fighterst megelőző Twenty One Pilots vagy a szombati The National – Macklemore váltás.

 

Kádár azt is kiemelte, hogy idén először, a Sziget Love Revolution kampányának elemeit megerősítve a Nagyszínpadon szerepet kapnak olyan, a szervezők által meghívott vendégek, mint például Dr. Jane Goodall ENSZ békenagykövet és környezetvédő, Emi Mahmoud költő, aktivista és UNHCR jószolgálati nagykövete, és videóüzenetben közvetíti gondolatait Al Gore, volt amerikai alelnök, a The Climate Reality Project elnevezésű civil szervezet alapítója.

 

"Szeretnénk a magunk módján felhívni a figyelmet a Love Revolution legfontosabb ügyeire, és ehhez igyekeztünk a szó valódi értelmében vett ’influenszereket’ megnyerni. Bár egy fesztivált általában a világsztárok határoznak meg, a Sziget abban is kiemelkedik a nemzetközi mezőnyből, hogy a nálunk Nagyszínpadon túl is van élet, ahol a műfaji sokszínűség jegyében változatos programokat kínálunk idén is, mindenki örömére” - tette hozzá.

 

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az idei Sziget fesztivál továbbra is különös figyelmet fordít a környezetvédelemre, illetve a Green Sziget Center program helyszínén a klíma start-upok világába nyerhetnek betekintést a látogatók.

 

A szervezők idén jobban hangsúlyozzák a fesztivál kerékpárbarát jellegét. A Csepellel való együttműködés keretei között 70 db biciklit kap a Sziget stáb, ezek között 10 db egyedi, „Love Revolution” fényezéssel ellátottat. A Csepellel és a Magyar Kerékpáros Klubbal közösen „Bringázz a Szigetre” kampány is készül, ami a különböző közösségi médiumok segítségével hívja fel a figyelmet a Sziget biciklibarát jellegére.

 

A nyitónap után folyamatosan beszámolunk a kiemelt napi koncerteseményekről.