Most éppen már megint elbontanák a Nyugati téri felüljárót

Most, hogy a napokban Fürjes Balázs, a Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár kihirdette az átalakítandó Nyugati pályaudvar és környéke tervpályázatának résztvevőit, bejelentésében azt is tisztázta, hogy a felüljárót, mint „tájsebet” az átalakítások során elbontják – írja a pestbuda.hu.

 

A Nyugati pályaudvar felüljárója régóta vitakérdés a várostervezők, városépítészek között. Ahogyan azt a napokban megírtuk, a felüljárót negyven évvel ezelőtt alakították ki az akkor még Marx téren, hogy könnyebbé tegyék a városi közlekedést. Ma már a nyolcvanas évek szemlélete, vagyis az autóközpontú városi szemlélet elavult.

 

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2019-ben jóvá is hagyta a felüljáró elbontását, azóta sem volt hír a további lépésekről. Egészen mostanáig.

 

A Budapest Fejlesztési Központ a beérkezett jelentkezések alapján múlt héten kiválasztotta azt a 12 tervezőirodát, akik részt vehetnek a Nyugati tér és környéke megújításának tervpályázatán. Ahogy Fürjes Balázs Facebook posztjában jelezte, a pályázat nyertesének a jelenlegi vasútállomás helyett egy kétszintes, átmenő rendszerű központi pályaudvart kell terveznie. Ezzel együtt a pályaudvar környéke is megújul, zöldebb közösségi tér kap helyet a parkoló és a buszforduló helyén.

 

Fürjes bejelentésében a Nyugati felüljárójának sorsára vonatkozó terveket is tisztázta. „Új közösségi tér lesz a műemléki Eiffel-csarnok és a Nyugati tér is átalakul: bezöldül és megszűnik a szocialista tájseb, a térbe belerondító autópálya, a Nyugati-felüljáró” – tudatta.

 

A pályaudvar megújításának terveit 2022. március 1-ig várja a BFK. Március végén hirdetnek eredményt, a terv a felüljáró területének hasznosítását is tartalmazza majd.