A 2B villamosjáratnak leginkább a 21-es szám illene, így a pesti Duna parton a 2-es, a 21-es és a 23-as járatok közös sínpáron közlekednének. Csakhogy a 21-es szám foglalt a Normafára közlekedik. Pedig, ha a jelenleg betöltetlen 90-es és 190-es számot az itt közlekedő buszok kapnák meg (régebben ilyen jelzésű buszok is jártak a körzetben, tehát nem lenne túl nagy újdonság), felszabadulna a 21-es jelzés.
Van azonban egy komoly akadálya ennek a cserének. Bár tekinthetjük városi legendának is, a Budapesti Közlekedési Központban (BKK) is vannak, akik emlékeznek erre. Tarlós István bukott főpolgármesternek volt az a határozott kérése, hogy a 21-es számot viselje újból az Isten-hegyi autóbuszjárat, mert korábban a feleségéhez ilyen jelzésű járattal ment. Nosza a BKK-nál, bár most nem szívesen emlékeznek erre, rögvest átszámozták a mester utcai villamosjáratot 21-esről 51-esre. Most valahogy ez a készség nincsen meg. Megbízható forrásból úgy tudjuk, hogy egy ember akadályozza ezt a Városházán.
Megkérdeztük a BKK-t is az ügyben. Válaszukat szó szerint közöljük:
„A BKK munkatársai alapos előkészítő munka, és több szakmai szempont figyelembevételével döntöttek a 2B viszonylatszám mellett, amely illeszkedik a fővárosban évek óta működő rendszerbe. Az Ön által javasolt 21-es viszonylatszám, illetve a 21-es járatcsalád az ötvenes évek óta hagyományosan a Svábhegyre, valamint a Normafához közlekedő buszjáratokat jelöli. A közlekedésszervező nem tervezi a 2B villamos viszonylatszámának módosítását.”
Néhány gondolat erről, először is nem felel meg a valóságnak, hogy ez a számozás illeszkedne a főváros jelenlegi viszonylatjelzési rendszerébe. Van ugyan néhány B jelzésű villamosjárat, de ezek nem teljes üzemidőben, a hét minden napján járó villamosok, mint a 2B. Ez a struktúra így meglehetősen megtévesztő, mert a 2-es alapjárathoz képest a 2B több mint kétszer olyan hosszú és a többi B jelzésű viszonylattól eltérően az alapjárat teljes útvonalát nem járja be. 21-es jelzéssel korábban már közlekedett villamos a Közvágóhíd körzetében, tehát történetileg sem lenne idegen ez a szám, de nem a 21-es számjelzésen van a hangsúly, hanem, hogy önálló viszonylatjelzést kapjon a 2B villamosjárat.
Kertész Z István/kép: Sipos György