LMP: Azonnal le kell állítani a Budapest-Belgrád vasútvonal beruházást

A beruházást 2017-ben a kormány még azzal indokolta, hogy az a pireuszi kikötő elérését szolgálja, ezt az állítást azonban keresztülhúzza az a fejlemény, hogy a kormány nemrégiben Olaszországban, Triesztben területet vásárolt kikötő és logisztikai bázis kialakítása céljából.

 

Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter a napokban arról nyilatkozott, hogy a trieszti kikötőben a hazai vállalkozások számára minden lehetőség adott lesz, vagyis a kormány maga ismerte el, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése a magyar nemzeti érdekek szempontjából nem értelmezhető, teljesen felesleges beruházás.

 

Szakemberek szerint a beruházás költsége minden kiegészítő elemmel és a gigantikus kínai hitel kamataival együtt az 1000 milliárd forintot is megközelítheti, azaz a projekt nem csak felesleges, hanem önmagában is megmagyarázhatatlanul drága. A kínaiak érdeke a vasútfejlesztés, de Mészáros Lőrinc cégei is 300 milliárd forinttal részesülhetnek a projektből.

 

Ezzel a beruházással 1000 milliárd forintot vesznek ki a magyar adófizetők zsebéből, miközben a magyar vidéki infrastruktúra botrányos állapotban van, így kijelenthető, hogy a magyar kormány elárulja a magyar nemzeti érdekeket.