Letiltották a CBA-Icuka szexista-leszbikus reklámot

Nos, eme rémálmok megvalósítására törekedett a szebb és kormányközelibb napokat is látott, mára omladozó CBA-üzletlánc és menedzsmentje, amikor a már eleve japán horrorfilmeket idézőn ideglelős Kasszás Erzsit lecserélte a minden szempontból vizuális atomcsapásként értékelhető Icuka/Bach Szilvia figurára.

 

Bach Szilvia, mint hajdan rádiós parodista a hangszórón keresztül fogyasztva a maga módján göcögtetően szórakoztató volt, kínosan oldotta egy hosszabb piros lámpa okozta torlódás feszültségét, pályája íve ennyiben nagyjából ki is merült, nem is volt miért piszkálni.

 

Azt azonban egy tüzes vassal kellene, aki kitalálta, hogy a magánéletben amúgy erősen balra (ön)frekventált, konkrét DK-szimpatizáns parodistanőt egy erősen jobbra húzó céglánc arcává kellene erőltetni, a jelölt összes esztétikai hátrányával, mert lássuk be, a rádiós humorista látványvilágában nem egy reklámhúzó partiarc, mármint a vizuális marketingkultúra alapvető elvárásait tekintve.

 

 

Mindezt persze elkönyvelhetnénk egy dilettáns reklámcsapat erős baklövésének ,ha mindezt nem akarnák minden visszásága ellenére makacsul letolni a torkunkon a szemünkön keresztül. S mivel feltehetően nem húzta ki a CBA-t a gödörből a bizarr reklámkampány, azt bizonyítja a botrányt kiváltó újabb és kínos erotikára feltekert reklámspot, amit már a (reklám)szakma sem bír tolerálni.

 

Mozgalmipiros bikinis lányok évődnek mondén spriccelések közepette fallikus vízipuskákkal célozva egymást, mint faunok árleszállításkor, bár némileg meghökkentő, hogy mit is keresnek eme szemrevaló dresszkódban a csemegepultok és konzerves gondolák között, de Icuka-projektben már szinte semmi sem lep meg. Az mondjuk végső csapás lett volna, ha ő is kétrészes bikinire vált, de ezt a tarantinói fordulatot szerencsére, egyelőre megúsztuk.

 

Bach Szilvia hátrányos helyzetű énekhangját palástolandó még idegborzolóbbá sikeredett álreppelésétől most tekintsünk el, amint az ezt fokozni vágyó „gangsztakoreográfiától” szintúgy, mely előadói mélyrepülését a kreatívok is érzékelhették, amit bámulatos eredetiséggel úgy próbáltak ellensúlyozni, hogy az egyik szerencsétlen statisztalánnyal ledobatták a bikinifelsőjét.

 

Mindennek eredményeképpen felhördült a filantróp ellenpólus és kitört a botrány.

 

A női esélyegyenlőségért küzdő szervezet, az Egyenlítő Alapítvány egyúttal a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségéhez, az Önszabályozó Reklám Testülethez és a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordul, ha a CBA magától nem állítja le a szpot sugárzását – egyúttal nyílt levelében követelik a cégtől a céltalan szexizmus miatt a reklám leállítását.

 

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ), egyetértve az Egyenlítő Alapítvány tiltakozásával szerda délutáni közleményben azt írja: felhívja nemcsak az érintett cég és reklámügynökség, de valamennyi reklámozó figyelmét a szövetség álláspontjára. Ennek értelmében az „Icuka PIROS nyár a CBA-ban” reklámjában társadalmilag káros, a márka és termékcsoport népszerűsítése szempontjából túlzott, szükségtelen és szakmailag nem indokolt  a szexualitás ilyetén felhasználása illetve a nők, a nemiség ilyen formában való bemutatása.  

 

A sajtómegkeresésekre a CBA marketingigazgatója, Dárdai Adrienn nem kívánt válaszolni.

 

A reklámszpot viszont villámgyorsan lekerült az internetes platformokról.

 

(forrás: szabadhir.hu)