Közismert antiszemitát neveztek ki a Kossuth Rádió élére

Mucsányi összeférhetetlenség miatt volt kénytelen távozni posztjáról, férje, Szadai Károly fideszes médiapolitikus ugyanis december 10-én tagja lett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának.

 

„Halmozza az antiszemita botrányokat, álhírekkel posztolja tele a Facebookot: ő a Kossuth Rádió új igazgatója” – ezzel a címmel közölt összeállítást Siklósi újságírói és posztolási munkásságáról a 444.hu. A lap felidézi, hogy „Siklósit 2014-ben még a történelmi egyházak nyomására kellett visszahívni az állami tévé vallási műsorainak éléről, miután rendszeresen antiszemita posztokat, rasszista vicceket, kurucinfós írásokat osztott meg a Facebookon.”

 

„Ennek ellenére 2018-ban őt nevezték ki az M5 kulturális csatorna élére, ahol az utóbbi években olyan műsorok is lemehettek, mint amikor arról beszéltek a stúdióban, hogy a Waffen SS Budapesten harcoló katonái is megérdemlik a hősi jelzőt, vagy arról, hogyan lehet meggyógyítani a homoszexuálisokat” – emlékeztet a hírportál.

 

Lapunk akkor írt Siklósiról, amikor kiderült, hogy ő és az M5 csatorna kapta a Budapesti Lengyel Intézet Kiemelt Partnere címet a budapesti Lengyel Intézet igazgatójától.

 

Mint megírtuk, 2018-ban a Tett és Védelem Alapítvány (TEV) levélben fordult a Médiatanács elnökéhez és az MTVA vezetéséhez, arra kérve őket, hogy bírálják felül Siklósi, a „közismert antiszemita provokátor” kinevezését.

 

Az akkori közlemény emlékeztetett arra, hogy Siklósi 2003-ban, az Éjjeli Menedék című műsor szerkesztőjeként, meghívta David Irvinget, a holokauszttagadás miatt több országból kitiltott és jogerős börtönbüntetéssel sújtott brit „történészt”. Irving az adásban egyebek mellett arról beszélt, hogy az 1956-os forradalom „antiszemita pogrom volt” a „zsidó kormány” ellen.

 

„2007-től Siklósi az Echo Tv-ben folytatta az Éjjeli Menedéket. A műsorban Szálasitól vett idézettől sem riadtak vissza. Közösségi oldalán, több alkalommal is, a holokausztot relativizáló, antiszemita, rasszista, kirekesztő tartalmakat idézett” – idézte fel a TEV közleménye.