Az amerikai elnök „félhülye”, helyettese „fekete ribanc” a szegedi docens katedráján

Hát ami a “kollégát” illeti, előre mindenki szíves elnézését kérve (tudom, ez ma - leszámítva fent említett Gulyás Lászlót - nem hangozhatna el) nekem erről Csortos Gyula elhíresült anekdotája jut az eszembe, amikor egy fiatal segédszínésznő a színészbüfében önfeledten odakiáltott Csortosnak: hogy van, kolléga? Amire Csortos döbbenten visszakérdezett: kolléga? én? Hát vagyok én egy könnyűvérű nő? (Oké, tudom, Csortos más szinonímát használt.)

 

Nem hinném, hogy erről a Gulyásról sokat kéne beszélni. Róla szinte semmit. Nem hinném, hogy - sokak állításával ellentétben - ő neonáci lenne, nem tudom, nem valószínű. Annyit viszont tudok róla (innen-onnan), hogy egy sötét bunkó, igazi tahó, aki ráadásul mérhetetlenül gyáva, ugyanis a hatalmi (tanári, vizsgáztatói) pozíciójával abszolút visszaélve ilyen büdös szövegeket 19-20-21 év körüli, nála vizsgázó hallgatók előtt merészel csak bátran elröfögni, de mondjuk menjen be abba a Fradi-kocsmába, ahol mostanában egy bizonyos kenyai születésű Chol Nguen Tokmacot félistenként emlegetnek, s adjon hangot véleményének amott. Vagy egy másik véleményének mondjuk egy romák lakta település kellős közepén.

 

Kíváncsian várom a végeredményt! Vagy ne a hallgatói előtt, az “egyetemi előadásain” csorgassa a nyálát Claudia Schifferre, hanem szexuális problémáit kezelendő forduljon mielőbb szakemberhez, ezt követően pedig nagy eszével, pompás jellemével és férfiúi szépségével próbálkozzék a hódítással a szegedi nightlife kies világában. Hajrá, mindent bele!

 

Az pedig kifejezetten elszórakoztat, hogy ez a Gulyás nevű igazi NER-paradigma (természetesen a kásleri Magyarságkutatónak is a munkatársa, s természetesen Áder Jánosnak köszönhetően a Magyarság Érdemrendje lovagkeresztjének büszke kitüntetettje) kemény marokkal azonnal megragadta pennáját, s a tiltakozó hallgatókat a szegedi egyetem “kommunista” vagy “liberális” oktatóihoz irányította át. “Niggerezik”, “fekete ribancozik”, “cigányozik”, “lófaszozik”, “fekákat” emleget, a japánokat “degeneráltnak” mondja, s mindezt a “nemzeti, polgári, konzervatív értékrenddel” azonosítja, majd szelíd visszafogottsággal felhívja a figyelmet a szegedi egyetem “kommunistáira”. S valóban: ideje lenne végre az összes kommunista és liberális szegedi oktatótól megszabadulni, akik tanóráikon még egy nyomorult feka ribancozásra sem képesek, egy árva lófaszra sem, s (remélt vagy vágyott) szexuális gerjedelmüknek minden velejáróját nem nemzeti, polgári és konzervatív formában, csurgó nyállal, a hallgatóik körében, hanem szégyenszemre és hamisítatlan leninisták módjára odahaza, a hálószobában kívánják abszolválni.

 

Amúgy nem ez az igazi baj: egyszer egy markosabb, kellően öntudatos, s az emberi méltóság fogalmára továbbra is adó hallgató egy szorgos fogtechnikus nagy örömére pofán törli majd Gulyás tanár urat, s a kérdés egy időre ezzel elrendeződik. Nincsenek illúzióim, pontosan tudom, hogy Gulyás tanár úrhoz hasonlóan vélekedők sokasága lakja e hont.

 

Az igazi probléma az, hogy ehhez az ótvar dumához a Gulyás tanár urak már minden gátlás vagy tartózkodás nélkül adják a nevüket és az arcukat: büszkén, elszántan és bátran, s már nem a kocsmában, öt feles és négy korsó után, hanem immár az egyetemi előadásaikon. Mert jól érzik és pontosan tudják: ott van mögöttük az igen magasról érkező, velük szolidáris megértő támogatás.

 

Meg persze az elvárás, s ők ennek megfelelően csak teljesítenek.