A kólakampányról kicsit másként – a legszennyezőbb a Coca-Cola

Világszerte összesen több ezer márkához köthetően több mint 187 ezer – itthon közel 3 ezer – darab, vizeket és óceánokat szennyező, egyszer használatos csomagolást válogattak szét az aktivisták. A jelentés az eddigi legátfogóbb elemzés arról, hogy jelenleg mely cégek termékei szennyezik leginkább a Földünket.

 

„Ez a jelentés a globális műanyagszennyezés felelőseinek üzen: változtatniuk kell az eldobható műanyag termékek használatán. Nem takarózhatnak tovább az újrahasznosítással, hiszen jelenleg a keletkező műanyag hulladék csak kevesebb mint 10 százalékát képes a világ újrahasznosítani. Szakítanunk kell az »eldobhatóság« szemléletével, hiszen van alternatíva: a műanyagkorszak előtt már létező tartós, sokáig használható csomagolások fenntartható megoldást nyújtanak” – nyilatkozta Simon Gergely, a Greenpeace regionális vegyianyag-szakértője.

 

Mintegy 10 ezer aktivista 6 kontinensen, 42 országban tartott 239 szemétgyűjtő eseménye során összesen 187 851 darab hulladékot válogatott szét. A civil csoportosulások által végzett átfogó vizsgálat szerint sorrendben a Coca-Cola, a PepsiCo, a Nestlé, a Danone, a Mondelez, a Procter & Gamble, a Unilever, a Perfetti Van Melle, a Mars és a Colgate-Palmolive voltak a legnagyobb gyártói a természetbe kijutott és onnan összegyűjtött szemétnek. Az értékelés során csak azokat a márkákat vettük figyelembe, melyek legalább 10 országban jelen voltak a 42-ből. (greenpeace.org)A Coca-Cola, a PepsiCo, a Nestlé és a Danone termékei tették ki a Break Free From Plastic-mozgalom által 42 országban szervezett 239 szemétszedő akció során összeszedett szemét legnagyobb részét. A legszennyezőbbnek a Coca-Cola bizonyult közülük. Világszerte összesen több ezer márkához köthetően több mint 187 ezer – itthon közel 3 ezer – darab, vizeket és óceánokat szennyező, egyszer használatos csomagolást válogattak szét az aktivisták. A jelentés az eddigi legátfogóbb elemzés arról, hogy jelenleg mely cégek termékei szennyezik leginkább a Földünket.

 

„Ez a jelentés a globális műanyagszennyezés felelőseinek üzen: változtatniuk kell az eldobható műanyag termékek használatán. Nem takarózhatnak tovább az újrahasznosítással, hiszen jelenleg a keletkező műanyag hulladék csak kevesebb mint 10 százalékát képes a világ újrahasznosítani. Szakítanunk kell az »eldobhatóság« szemléletével, hiszen van alternatíva: a műanyagkorszak előtt már létező tartós, sokáig használható csomagolások fenntartható megoldást nyújtanak” – nyilatkozta Simon Gergely, a Greenpeace regionális vegyianyag-szakértője.

 

Mintegy 10 ezer aktivista 6 kontinensen, 42 országban tartott 239 szemétgyűjtő eseménye során összesen 187 851 darab hulladékot válogatott szét. A civil csoportosulások által végzett átfogó vizsgálat szerint sorrendben a Coca-Cola, a PepsiCo, a Nestlé, a Danone, a Mondelez, a Procter & Gamble, a Unilever, a Perfetti Van Melle, a Mars és a Colgate-Palmolive voltak a legnagyobb gyártói a természetbe kijutott és onnan összegyűjtött szemétnek. Az értékelés során csak azokat a márkákat vettük figyelembe, melyek legalább 10 országban jelen voltak a 42-ből.

 

(greenpeace.org)