A kapitálisan ízlés nélkül Orbán-lány irányíthatja a magyar állami divatipart

Új arcok jelentek meg néhány hete Közép-Európa legrangosabb divatipari seregszemléjén, amelynek még az elnevezése is megváltozott. Elmaradt az eddigi szponzor, a Mercedes-Benz neve, és szerényen csak Budapest Central European Fashion Week lett a rendezvény. Az új szakmai irányítók Orbán Ráhel baráti köréből kerülhettek ki – olvasható a HVG legfrissebb számában közölt összeállításban.

 

A kormány összesen 2 milliárd forintot irányzott elő a magyar divat- és dizájnipar fejlesztéséhez kapcsolódó feladatok ellátására, méghozzá a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) fennhatósága alatt. Az ügynökség egyik legbefolyásosabb személyisége pedig a miniszterelnök lánya.

 

A Divatipari Marketing Igazgatóság már tavaly létrejött az MTÜ-n belül. A szervezet élére Orbán Ráhelnek és családjának személyes jó ismerőse, Bata-Jakab Zsófia került, de a szakértő csapatban alig lehet olyat találni, aki valamilyen formában ne kötődne a Tiborcz–Orbán házaspárhoz.