A Google visszavonta a kormánypropaganda Origo támogatását

A kormányközeli propagandaoldalnak az internetes keresőóriás 50 ezer eurót, vagyis közel 16 millió forintot adott volna. A Media1 szakportál a pénz odaítélésekor, március 21-én éles bírálatot tartalmazó cikkben számolt be a döntésről.

 

Cikkükben érthetetlennek nevezték, hogyan támogathat a Google egy olyan oldalt, amely időnként az újságírás legalapvetőbb szabályait sem tartja be, gyűlöletet szít, magyar állampolgárok elleni álhírterjesztési ügyekről, az egyik éllovasa a bukott helyreigazítási perek számát tekintve, és kormányzati pénzekből, vagyis a magyar állampolgárok adóforintjaiból, közpénzekből is finanszírozott, jellemzően propagandát közöl.

 

Az Index vette észre, hogy a Google DNI oldalának 6. fordulójának győzteseit tartalmazó oldaláról mostanra el is tűnt a New Wave Media Group neve, és már csak a többi, nem propagandát közlő szerkesztőség neve maradt meg.

 

Nem hivatalos forrásból a Media1 úgy tudja, hogy a Google egyik munkatársa informális beszélgetésekben azzal védekezett, hogy nem volt tudomása az Origo tulajdonosi hátteréről, illetve arról a tevékenységről, amit folytat, és ami nem egyeztethető össze a Google által támogatott célokkal. Ez több mint érthetetlen magyarázatnak tűnik, hiszen egy Google kereséssel ellenőrizhették volna az Origóról megjelent korábbi információkat.