Webshopod van? Akkor ne vedd félvállról a SEO jelentőségét!

A SEO szerepe vitathatatlan a webshop hatékonyságában

 

A webshop létrehozásával feltehetően az a célod, hogy minél több emberhez eljuttasd a termékeidet. Ehhez azonban nélkülözhetetlen a SEO elveinek betartása, aminek megvalósításában, azaz a keresőoptimalizálásban a Selector Digitális Marketing Ügynökség segíthet. 

 

Természetesen belevághatsz magad is, idővel megtanulhatod a fontos lépéseket, de ha az eredmények belátható időn belül kellenek, akkor érdemes szakértőkhöz fordulni és tőlük, mellettük tanulni.

 

Mi az első öt dolog, amire érdemes odafigyelni a keresőoptimalizálás során?

 

  • -Fontos a weboldal struktúrája, aminek logikusnak kell lennie. Az oldalszerkezet létrehozásához kulcsszókutatást kell végezned, és a legrelevánsabbak segítségével kategóriákat és alkategóriákat létrehozni. A webshop legfontosabb elemei lesznek: a kezdőlap, a termékkategóriák, a termékoldal, a tartalmi oldalak (blog), információk, szolgáltatások.

  • -Hozz létre értékes tartalmakat, olyanokat, amelyek miközben edukálják az olvasóidat, egyben vásárlásra is késztetik. A tartalom legyen vásárlóközpontú, keltse fel a figyelmét, ösztönözzön cselekvésre.

  • -Lényeges a tartalmak egyedisége, részletessége, az, hogy az adott szöveg kizárólag a te webshopodban szerepeljen és ott se ismétlődjön.

  • -Töltsd ki pontosan a  HTML címkéket annak érdekében, hogy a kereső könnyen eligazodjon a weboldaladon. Ilyen útjelző lehet a “title”, a meta leírás, a H tagek, a képek alt textjei.

  • -A külső linkek is hatékonyak lehetnek, ezek más webhelyekről származó, az oldaladra mutató hivatkozások, amelyek rangsorolási tényezőnek számítanak.

 

Mire kell még fokozottan ügyelni? 

 

Ha a fentiek elolvasása után azt remélted, hogy “csak ennyi az egész”, akkor most következzenek címszavakban azok a szintén fontos “apró” részletek, amelyek meghatározóak lehetnek a webshopod eredményességében:

 

  • -Belső linkek, melyek az aloldalakat kapcsolják össze

  • -Horgonyszövegek

  • -A visszafordulási arány csökkentése

  • -Az URL-cím, amelynek jól hangzónak és könnyen megjegyezhetőnek kell lennie

  • -A weboldal sebessége, ami nagymértékben befolyásolja a felhasználói élményt és a keresőrobotok is figyelik

 

Milyen esetekben jelenthetnek problémát a termékoldalak?

 

Egy webshop működése során a termékoldalak okozzák a leggyakoribb elakadásokat akkor, ha:

 

  • -Termékkombinációk sokasága nehezíti az oldalak betöltését

  • -A termékoldalak nagyon hasonlóak - a termékleírások megegyezőek

  • -Gyakran változnak a termékek - a kieső termékek 404-es oldalként töltődnek be

 

Látható: a keresőoptimalizálás nem egyszerű feladat, tapasztalatot igényel. Ha még nem rendelkezel ilyen jellegű ismeretekkel és azt szeretnéd, hogy a webshopod bevételt generáljon, bízd szakemberre a SEO-val kapcsolatos teendőket!