A leggyakoribb B2B marketing betegségek, melyeket fontos ismerni

A két leggyakoribb hiba és megoldásuk

 

B2B marketing minden platformon egyszerre: ezzel csupán az a probléma, hogy a cég mindenütt elkezd ész nélkül (nulla célzással) hirdetni, tetemes mennyiségű pénzt elemésztve feleslegesen, ráadásul azzal sem számol, hogy a B2B marketing aktivációs fázisa hosszú. 

 

Ennek megoldásaként a marketing büdzsé megtervezését javasoljuk, mégpedig úgy, hogy figyelembe vesszük a hosszabb időtartamot (ami körülbelül 6 hónap, plusz az átlagos sales ciklus hosszának felel meg) az első eredmény megjelenéséhez. A sikerhez folyamatos kommunikációra lesz szükség, azaz érdemesebb kevesebbet költeni, de azt viszont ésszel és tervezetten. 

 

Szintén gyakori hiba, hogy a vállalatvezetők, vállalkozók nem fordítanak figyelmet a nem konvertáló leadekre. Ez lényegében hasonló, mint az elsőként vázolt eset, hiszen itt is arról van szó, hogy megy ezerrel a hirdetés, aki “lepattan”, azt általában lesajnálják, leszólják, pedig B2B-ben ritkán esik meg az, hogy a kiváló ügyféljelöltek azonnal ráharapnak a csalira. 

 

Ezekkel az értékes “alapanyagokkal” nem foglalkozni vétek volna. A megoldás a részletes customer journey kidolgozása a nem konvertáló leadekre, illetve fontos az elköteleződés erősítésére, segítésére koncentrálni. A jó hír, hogy számos olyan eszköz rendelkezésünkre áll, amelyek ebben a hasznunkra lehetnek. Például retargeting, email marketing, videós tartalmak és még sorolhatnánk.

 

A legnagyobb félreértés a B2B marketing kapcsán

 

Nagyon sok vállalat úgy véli, hogy a marketing azzal egyenlő, hogy pörögnek a hirdetések, a beérkező leadekre pedig azonnal ráugrik egy-egy saleses kolléga, akik majd ügyesen behalásszák ezeket a hideg leadeket. 

 

Sajnos ennél nagyobbat aligha tévedhetnének. A valóságban ugyanis mindez nem így működik. Ennél a “betegségnél” kimarad a leadek automatikus felmelegítése, enélkül pedig nem is meglepő, ha nem jönnek az eredmények, vagy messze nem olyanok, mint várnánk.

 

Elsőként el kell fogadni a tényt, hogy a PPC nem egyenlő önmagában a marketinggel, ugyanakkor fontos megérteni azt is, hogy miért lényeges a leadek kezelése, egyáltalán hogyan érdemes ezt menedzselni, valamint nem maradhat el a SQL/MQL arány mérése sem. A cél, hogy ez minél magasabb legyen. 

 

Végzetes hiba: ha nincs automatizálás

 

Nem maradhat ki a sorból a következő súlyos hiba sem, azaz hogy nem foglalkozik a cég a marketing automatizálással, holott elérhetők olyan B2B marketing eszközök, amelyekkel könnyedén belefoghatunk, ráadásul csatornánként külön is indíthatunk pilot projektet. Ehhez persze szakemberek segítségét is igénybe vehetjük, például a 7Blog online marketing ügynökségét.