Vasárnaptól újra a teljes vonalon jár a 4-es és a 6-os villamos

Ezt megelőzően azonban május 22-én (pénteken) és 23-án (szombaton) elbontják az Oktogonnál kialakított ideiglenes végállomást, ezért ezen a két napon a Combinók dél-budai végállomásuktól csak a Blaha Lujza tér M-ig viszik az utasokat, ahonnan a Széll Kálmán tér M felé a 4-6-os jelzésű pótlóbusszal lehet továbbutazni. A péntekről szombatra virradó éjszaka 0 és 4 óra között a teljes villamosvonalon pótlóbusz jár. A két hónapig tartó felújítás eredményeként jelentősen javult a villamospálya állapota, ezáltal a villamosok menetideje is csökken. Ezért május 24-étől újra csak Combino villamosok viszik az utasokat a vonalon.

 

 

Május 22-étől a Margit körút Keleti Károly utcai csomópontjában, majd május 23-ától a Rómer Flóris utcában, a Margit utca–Mecset utca szerpentinen, valamint a Margit körút–Fekete Sas utca csomópontban is visszaáll az eredeti forgalmi rend. A nagykörúti villamospálya-felújítás befejezésével május 24-étől a közúti forgalmat érintő, korábban bevezetett korlátozások a Szent István körúton és a Teréz körúton is megszűnnek. Ugyanakkor a Széll Kálmán tér felújítása, valamint a budai fonódó villamoshálózat építése miatt továbbra is kell forgalomkorlátozásokra számítani. A BKK köszönetét fejezi ki a budapestieknek a megértésükért és együttműködésükért, amellyel a felújítási munkákhoz viszonyultak és viszonyulnak, valamint azért, hogy a megváltozott forgalmi helyzetnek megfelelően közlekednek.

 

A 4-es és a 6-os villamos vonalán 2015 márciusában kezdődtek komplex, a Széll Kálmán tér felújításával, a budai fonódó villamoshálózat kiépítésével, valamint a Margit hídi dilatáció – azaz a hőtágulás miatti mozgásokat kiegyenlítő szerkezeti elemeinek – garanciális cseréjével összehangolt felújítási és karbantartási munkák. A Margit híd budai hídfőjénél, a Keleti Károly utca, valamint a Széna tér környékén és a Széll Kálmán téren a budai fonódó villamoshálózat vágányépítése zajlott, a BKV pedig halaszhatatlan pályafelújítást végzett az Aradi utca és a Tátra utca között, ahol a 90-es években épült pályaszerkezet cseréjével megszűntek a sebességkorlátozások ezen a vonalszakaszon.