Ők állnak a gyűlöletkampány mögött

A Kreatív információi szerint bár a kampány médiavásárlási feladatait valóban a HG 360 végzi, a plakátokat nem ők, hanem egy dizájncég, a Lounge Design készítette. Tudomásuk szerint a kreatívkoncepció nem a két ügynökség munkája, így feltételezhető, hogy azt a kormány találta ki. Na, vajon ki?

 

A részletekkel kapcsolatban a Kreatív megkereste Csetényi Csabát, a HG 360 vezetőjét, aki megerősítette, hogy a HG 360 csak a médiavásárlást intézi. A Lounge Design tulajdonosát, Balásy Gyulát is keresték, de egyelőre nem sikerült vele beszélni.

 

Íme az egyik szomorú plakát:

 

 

 

A Lounge Design nem először dolgozik a Fidesz-kormánynak. Először 2011-ben tűntek fel állami megbízással, akkor a Központi Statisztikai Hivatalnak dolgoztak, majd többször nyertek tendert az IMG-vel közösen, és voltak olyan kormányzati tenderek, amelyeken indultak, de nem nyertek. A leghíresebb állami munkájuk a Magyarország jobban teljesít plakátkampány volt, aminek szlogenjét később a kormány odaadta a Fidesznek, hogy a párt használhassa a választások során is.

 

A HG 360 is nagyon sok állami megbízást nyert az elmúlt öt évben. Az ügynökséghez köthető például a Haumann Péter főszereplésével futó reklámfilm, dolgoztak a Magyar Nemzeti Banknak és az Államadósságkezelő Központnak is.

 

A bevándorlóellenes kampányról először az Index írt, majd a 444 meghirdetett egy versenyt, amiben az olvasók módosíthatták a gyűlöletkeltő kormánypropagandát.

 

A Kreatívhoz is érkezett plakátterv. Íme a névtelenséget kérő szerző munkája: