Naprakész marketingtudás nincs folyamatos tanulás nélkül!

Folyamatos tanulás mindennek a kulcsa

 

Az általában egy dolog, hogy az iskolákban mit tanultunk, a későbbi folyamatos szakmai fejlődés elengedhetetlen a siker érdekében. Változó világunkban nélkülözhetetlen napi szinten képben lenni az újdonságokkal, követni a tendenciákat, és ez különösen igaz az online marketing esetében. 

 

Egy vállalkozó életében mindig kellenek újabb célok és eredményesen megvalósult projektek, hogy előre jusson. Ahhoz, hogy sikereket érjünk el, az egyik legdinamikusabban fejlődő szakma, az online marketing rejtelmeibe érdemes könyvek segítségével elmélyülni, széles körű tudást szerezni. 

 

Marketing könyvek napjainkban 

 

Aki a marketing terén szeretne több ismeretre, gyakorlatban jól használható tudásra szert tenni, annak a marketingkönyvek közül kiválasztani a valóban megfelelőt, nem kis feladat. Egyrészt az óriási kínálat már fejtörést okoz, másrészt a rendkívül gyors fejlődés következtében nehéz a döntés, ha már másnap alkalmazni szeretnénk. 

 

Van azonban néhány kiadvány, amely örökérvényű tanácsokkal, tapasztalatokkal látja el az olvasót. Olyan tömör, frappáns megfogalmazásokat találunk bennük, amelyeket bármikor olvasunk is, az összefüggések a mai napig megállják a helyüket és átláthatóak a szakmát illetően. 

 

Az alapművek közül Seth Godin könyve, a “Minden marketinges sztorizik” ráadásul kifejezetten el is oszlatja a tévhiteket a marketigeseket ért negatív sztereotípiák kapcsán, feltárja a marketing világát, létjogosultságát és leírja, hogy a marketing, mint szakma mit is takar. 

 

Persze maguk a könyvek elolvasása nem fog önmagában sikert hozni, de ha átgondoljuk, miként tudjuk a saját vállalkozásunkhoz igazítani az ötleteket, beépíteni a folyamatokba, akkor garantáltan a sikerhez vezető útra lépünk. 

 

Magyar marketing sorvezetők 

 

Nemcsak a nemzetközileg elismert szerzők, hanem magyar marketingszakértők könyvei is említésére méltóak. Ők végképp tudják, hiszen tapasztalják a hazai környezetet, a lehetőségeket. 

 

Kifejezetten ajánlott a Follow Marketing nem sallangokkal teli, mindinkább lényegre törő, sok év alatt a közösségi médiában szerzett tapasztalatukat felölelő social media könyv, amelynek lépésről lépésre követheted tanácsait, ezáltal pedig rengeteget tehetsz önmagad a vállalkozásod profi online megjelenéséért.

 

Egy kis- és középvállalkozásnak emellett kiindulópontnak kellene lennie Wolf Gábor: Kisvállalati marketing biblia c. könyve. Ez az első magyar nyelvű kötet gyakorlatilag minden kisvállalkozó hű társa lehet a vállalkozásfejlesztésben, kötelezőnek mondhatnánk annak érdekében, hogy egy eredményeket hozó vállalkozást építsünk.