Így tartsd alacsonyan webshopodban a visszafordulási arányt

Amit a bounce rate-ről tudni kell

 

A bounce rate, vagy visszafordulási arány egy látogatási szokásokat mérő szám. Alapvetően azt mutatja meg, hogy mennyi időt töltenek látogatóid a weboldaladon, illetve azalatt hová kattintanak. 

 

Azoknak az internetes oldalaknak, amelyeknek csak egy lapja van, értelemszerűen magas lesz a visszafordulási arányszámuk. Innen ugyanis nincs további oldal, ahova a látogatók léphetnek. Ha azonban a felhasználók nem érdeklődnek a további lehetséges menüpontjaid iránt, érdemes néhány változtatást eszközölnöd.

 

Legyen átlátható a webshopod felülete

 

Az internetes felületek átláthatósága nagyon fontos, mivel a látogatók gyorsan döntenek. Legyen a főoldalad jól tagolt és letisztult arculatú. A menürendszeredet érjék el könnyen a vevőid, csakúgy, mint a fizetési felületet. Ha a vásárlóidnak nem kell bonyolult lépéseket tennie a webáruházadban, nagyobb eséllyel maradnak az oldaladon. 

 

A webshopodban megjelenő szövegek legyenek cselekvésre ösztönzőek. A termékismertetők biztassanak vásárlásra, ugyanakkor vigyázz, nehogy túl tolakodó légy.

 

A három másodperces szabály

 

Mivel az egész világ felgyorsult, a felhasználók a webáruházaktól is ezt várják. Nem csak azt szeretik, ha a megrendelt árut gyorsan megkapják. Arra sem szívesen várnak, hogy a weboldal betöltődjön. Felmérések szerint maximum három másodpercet hajlandóak várni a lap megjelenésére. Ezt megfelelő méretű képekkel és a gyorsítótárazással elősegítheted.

 

Ügyelj rá, hogy ne csak laptopon vagy PC-n legyen teljes a webshopod nyújtotta élmény. Ma már a legtöbben a telefonjukról interneteznek, legyen az oldalad ennek megfelelően kompatibilis. Ha mobilról nem láthatóak a képek, vagy összekavarodnak a szövegek, biztosan elveszítesz jelentős számú vevőt.

 

Összesíts és elemezz

 

A weboldalak üzemeltetésekor nagy jelentősége van a különböző statisztikáknak. Ezen statisztikák részét képezi a bounce rate is. Összesítsd az eredményeket, és miután analizáltad őket, vondd le a kellő következtetéseket. 

 

Nem kell azonnal kétségbeesned, ha a számok nem azt mutatják, amit szeretnél. Fogd fel úgy, hogy rávilágítanak arra, min kell változtatnod a siker érdekében. Ha azt látod, hogy a látogatóid túl kevés időt töltenek a weboldaladon és interakció nélkül navigálnak el, cselekedj! 

 

Tedd egyszerűbbé, egyúttal vonzóbbá a saját felületeidet. Éreztesd azt a célközönségeddel, hogy amit nálad kapnak, azt máshol nem érhetik el. Meglátod, rövid idő alatt megtérül a befektetett munkád.